tisdag 21 april 2009

What´s Happening...

Folk som blir våldtagna, både kvinnor och inte minst sagt små barn!!!Små barn för guds skull...kan man verkligen sjunka lägre!!!Kan man verkligen ha den vettet, eller är det ett bevis på att många män i vårt samhälle inte har alla skruvar fastskruvade där uppe??
Eller vad är det som pågår?

Våldtäkt efter våldtäkt skrivs i tidningarna och snart bli det en sån så kallad "blase´"...att man bara bläddrar vidare utan att bry sig om innehållet, att man bara sneglar lite snabbt på området där våldet sket...om inte det är nära oss, är det inget att bry sig om!!
Däremot om det är nära, vill man veta gatan,personen och dommen!!

Varför är det så svårt att bara slänga in alla dessa människor i fängelse...varför skulle man tvivla på den misstänkte OM DET FINNS BEVIS!! Varför förlänga det hela processen och skapa mer problem??

Jag kan slå vad om att i varje hus, byggnad och ingång finns en våldtäkts man....I varje skola, på jobbet och ute på stan går en våldtäkts mans som inte åkt fast för det han gjort eller en som kommit undan med det han gjort!!!

Varför är det jag som ska akta mig, jag som ska se till att jag inte går hem för sent på kvällen?
Varför är det just vi tjejer som ska behärska oss, vårt beteen
de, vårt drickande, vår klädsel?
Allt för att inte trigga på den äckliga våldtäcks mannen??



FY FAN TA DIG SOM GÖR DET DU GÖR!!
HUR LEVER DU MED DIG SJÄLV??

1 kommentar:

  1. det rä sjukt att vi kvinnor måste se oss för som du säger. vi lever i en värld full av elakhet n its so shaaame.!

    SvaraRadera