tisdag 21 april 2009

I Got Ahead, During The Time You Wasted...


"Varför är det så lätt för människan att inte bry sig om saker å ting, Varför, eller är det en försvars mekanism vi alla har men vägrar att erkänna att vi dagligen använder den?"

Jag antar att min blogg häromdagen, fått mig att analysera lite på vad som jag borde bry mig om och vad jag helt enkelt väljer att inte lägga mycket tanke på!
Min analys på mig själv, om mig själv tyder på att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till i vissa situationer ibland. Min analys tyder på inget annat än att jag verkligen vill att du för en gångs skull kan känna inte minst sagt en liten bit av vad en normal människa kallar smärta!!
jag försvarar oftast mig själv när det gäller dig, vad gör du? Hur och varför har du haft så lätt med att komma undan allting? Hur och varför målar du upp en fasad som ingenting annat visar än att du är välorganiserad, du är kärleksfull, du är helt enkelt inte den patetiska idioten man egentligen vet att du är?
Jag ville för en gångs skull att du skulle säga "förlåt", ett ord som jag lagt märke till absolut inte existerar i din ordbok!!
Jag gör och säger inte saker för att såra dig...utan jag gör saker o ting i bevis om att du kommer inte undan med mig!!


"Varför är det så svårt för människan att förstå, Varför? Är det alltid den sårade hjärtat som talar..."

Du gav dig av, ett flertal gånger för många,
Du gav dig av, kom hem och förväntande dig att jag skulle ta dig med öppna armar,
Du gav dig av...utan att visa någon "jag bryr mig känsla" till de du låtsades bry dig om
Du kom hem, och allting enligt din lilla planering skulle vara exakt som det var...
Men det var här, nästan två år efter du missade det hela..

"Men Du missade ett fler tal punkter i din planering"

Tanken av att jag kanske inte längre ville ta emot dig med öppnar armar, slog inte dig...mest för att det alltid fanns en reserv. En reserv som inte visste någonting om någonting i förhållande till dig. En reserv som valde att lyssna och följa dig, trotts att de egentligen inte behövde. En reserv som folk i din omgivning tydligen trodde var den nya, när du visste att jag fanss. En reserv som sedan konfronterade mig om det mest patetiska situationen om inte mer!!
Tanken av att jag verkligen brydde mig tillräckligt för att vänta med att gå vidare slog dig inte, du blev arg, eller ens det du brydde dig inte. Jag hade gjort mitt val, jag var bekväm för en gångs skull. Jag kunde nu ta allting i min takt och inte någon annans. Jag kunde nu lära mig bry mig om en som visade det samma för mig.
Tanken av att jag ville vara arg, men låtsades inte om det slog dig inte...utan nu känner jag att jag har all rätt att vara arg!
Jag har all rätt att hata det du gjorde mot mig, och jag har definitivt allt rätt att tycka det jag tycker om dig! Jag har all rätt och det vet du!!!!

"Du är rädd" "Jag är rädd" " Vi alla är rädda"

Rädd för att jag sprack hela din planering kanske? eller rädd för att sanningens ord en dag kommer att slå emot dig. Som de säger " karma is a bitch" Den dagen allting slår tillbaka till dig, är den dagen du kommer att inse att din planering inte var av den bästa sorten! När den dagen kommer, garanterar jag att jag kommer att känna en känsla av bekvämhet, en känsla av att vara nöjd, en känsla som jag egnetligen inte vill känna men glädje!!!
Jag är rädd för att jag förändrades när du försvann, jag förändrades till det bättre när jag gjorde mitt val genom att träffa R.


"Lycka till"

Ett flertal gånger har vi försökt att prata med ingen resultat. Ett flertal gånger bad jag dig om att få veta sanningen, men inget svar.
Nu när allting ligger framför mig kan jag ta mitt avslut, en avslut jag längre trodde skulle vara en resultat från något negativt stort.
Nu har du fått känna lite av det jag kännde, nu vet du hur livet kan vända på en.
Nu har du bestämt dig för vem och vad du vill ha. Nu är du en mogen pojke..
En mogen pojke som borde se till att förbli den mogna pojken jag en gång kände för länge sen...
Den pojken var mogen i sitt tänkande...

“Positive thoughts make you feel not only happier, but help you to live longer.”


Jag är inte arg längre, utan

nöjd, belåten och bekväm...
men någon som inte är du!



So pliz, get over yourself...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar