fredag 24 april 2009

Its All About The Energi...

Hitta denna bild på google och den har fått mig att tänka till lite...Hur lite det egentligen krävs för att få ett litet barn att skratta, må bra och återhämta sig!!Alla vi är/har varit barn en gång i tiden eller nu. Alla barn runt om i hela världen kräver bara ett litet leedende från en vuxen för att kunna le tillbaka...hur svårt är det egetnligen? Hur och varför jag tjötar om detta är att jag har nog bestämt mig vad jag vill göra efter plugget ellet under pluggandets period!!Jag vill resa, jag vill hjälpa, jag vill göra allt för att kunna underlättar för barn runt om i världen...tillsyn när man e sjuk, mat när man är hungrig, våttservertter för att torka tårar som rinner,vatten för de tösrtiga och glädje för de som inget hopp har kvar...jag vill jag vill och jag ska jag ska!!

I västvärlden har vi fått turen födda med oss, där allt är serverad till en innan man blivit 18 år gammal.......ingenting fattas, förrutom de som klagar på kärlek!!Varför kan inte jag eller du som lever i väst världen, ha hjärtat för att förstå hur mycket svårare vissa i andra länder har det??

Dagligen vill jag o vill och vill, dagligen duschar jag, dagigen äter jag och dagligen har jag ett tak över huvudet för natten.....Någonstans i världen saknar flera levande människor som vi dessa resurser?

Vi tänker på miljön, vi tänker ekologiskt........men ingen tänker riktigt smart, ingen verkar ha en humanistiskt personlighet där de frivillig ger sig av långt bort från väst världen för att få en annan att skratt!!!Ucccsssh!! De är patetiskt, det är synd, och det är det mest tråkigaste jag som blivande sjuksköterska tycker och tänker när det kommer till just det ämnet!!

Jag vill iväg....jag vill iväg och hjälpa en annan som behöver hjälp!!

Sitter på jobbet idag igen, hunnit plugga lite och nu bloggar jag under min låtsas rast. Typiskt att mina patienter ska ligga helt stilla och inte larmar när jag jobbar på en avdelning helt själv...jag vill att det ska ringas, jag vill att de skall springas trotts att jag kan vara trött av det hela ibland...men jag gillar det, jag gillar det jag jobbar med.......att ta hand om någon som behöver tas hand om:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar