måndag 4 maj 2009

X IT ALL....

Nar jag nu suttit framför datan en bra stund, dyker tankar upp:) Jag var precis inne på en gammal kamrats blogg på nattstad( inte för att jag har kvar min). Denna kamraten var i min umgänges krets ett bra tag i gymnasiet, fram tills hon blev tillsammans med en kille på skolan och valde andra vägar. Vi rådde henne om att killen inte verkade mena allvar med förhållandet, men faktumet av att ho själv bestämde låg helt klart på bordet.

Nu när jag läst hennes blogg, funderar jag lite...jag funderar på hur hon verkligen hade det. Jag funderar på om hon verkligen var tvungen att dölja så mycket som hon gjorde för hennes vänner, jag funderar kring hennes förståelse på vad som anses vara rätt o fel!!

Jag har under en tid varit en "sån där gogo-dansare" som alla NU i dagen, pekar på och kallar för slampor, prostituerade, lättfotade och osv. Under den perioden jag var det, tyckte jag inget fel om dansandet...jag gick till clubben( club deep), dansade som att jag var ute på egen hand och hade hur kul som helst uppe på scenen. I mina ögon existerade då ingen annan på dansgolvet... jag var själv och jag skulle ha kul, det såg jag till att ha. Däremot att det finns fula saker inblandade inom gogo-dansare är ett faktum, allt från droger till sex med olika människor pågick under min tid. Men garanterat väljer man själv hur man uppfattar det..personligen gick jag nog inte in i den branchen blind, utan med en klar tanke på vad det innebäar, ryckterna och allat annat. Jag hade val där jag antingen kunde verkligen bete mig precis som ryckerna sa, eller vä'lja att dansa å så var det med det!

Otto valde dock att bara dansa...fast fick ju betalt för att få upp stämmningen på dansgolvet och minglade lite fram o tillbaka................Jag kan nog säga att jag, olika andra hade turen att ha en pojkvän under den perioden, där jag var ärligt mot honom om vad jag gjorde och varför jag gjorde det. Jag såg också till att han var med mig under mitt pass uppe på scenen och såg till att ingenting hände.......detta underlättade saker och ting för mig. För faktumet att folk såg att jag hade killen med min varje gång och hade mina närmaste kompisar som såg efter mig, gjorde att rykterna runt mig inte handlade om just det man mest fruktar över......droger och sexköp!!

Otto kom också till sitt förstånd en vacker dag och insåg att den branchen inte var något för henne. Jag har nog sen dess bara hållt mig utanför klubb-livet, eftersom att jag helt enkelt tråkat ut på att gå ut till dessa klubbar. Det var kul...men allt kul varar inte länge!!

Tillbaka till denna tjejen, jo.....hon skapade väldigt mycket med snack om att jag var gogo-dansare i gymnasiet och det värsta med det hela.är att hon efter ett tag blev en utav dem(när jag säger en utav dem, menar jag den svaga länken av gogo-dansare)

Jag ser inget fel med gogo-dansare. Det änmda som man själv kan misstolka är hur man väljer att vara som person när man gör det, hur man väljer att visa sig, och vilken uppfatning ens attityd och betende kan betydda för en själv.

Jag skulle abolut inte råda någon att bli en gogo-dansare, med tanke på hur stark man måste vara i hjärnan och hjärta för att motstå frestelserna ute på krogarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar