torsdag 28 maj 2009

Dagen Innan...



Gick in i ett sånt där jag oftast brukar kalla plugg-plugg-rast-toa period igår. Det funkar skag jag säga. Man börjar med att planera allt som ska läsas och lägger upp det på ett sätt man lättare kan hantera,förstå och läsa. Sedan är det dags att sätta igång tick-klockan som skall stressa dig så du vet att du bara har 24hr på dygnet:) Under dessa timmarna igår enbart toa besök och en halvtimmes rast för födointag. Släng undan den avstängda mobilen och stäng ut hela världen,omgivningen.....

Nu sitter jag på en rast som snart tar slut. Frukost blev stekt ägg å smörgås. Till min frukost efterätt(eftersom att jag varit så duktig) fixade jag jordgubbar vid sidan om:)Allt svaldes ner med ett glas juice:)
Jag är inte nervös över morgondagens tenta, men en obehaglig känsla strömmar igenom mig av att något kommer hända. Tåget kanske?


"Life Is What Passes By, While We´re Busy Making Other Plans"

2 kommentarer:

  1. Hallå:) plugg-plugg-rast-toa taktiken är välanvänd även av mig, men man börjar sukta efter lite ledighet nu känner jag! Tänkte bara skriva någon kort rad och önska dig lycka till på tentan:) Kolla även in en film från folkhögskolan jag går på i Strömbäck, riktigt underligt..
    http://www.youtube.com/watch?v=_WqIHjV1JsA

    SvaraRadera
  2. hej:)hahah ledigheten ska man inte planera ännu...tentan kommer först sedan blommar alla ledighets idee´rna up:)
    Tack tack för önskningen...har precis klarat av den första delen av plugga-plugga-rast-toa:)
    //kram

    SvaraRadera