söndag 14 februari 2010

Just Another Sunday...

Sitter och försöker gotta mig i att jag verkligen är så duktig. Att stiga upp kl8 på en söndag och må bra är ingen del av mig..men just idag hände det:)

Jag tittar mig omkring i den sådär städade lägenheten kan jag inte hjälpa men tänka på hur utomordentlig jag är...måste ha allting på ett speciellt sätt, sitter jag o pluggar ska böckerna stå på ett visst sätt annars funkar det inte. Då kan man tänka...tvångstankar??

Absolut inte, men dock kan jag försöka förklara detta. Har tv på, fast ljudlöst...på datan går en film "the collector" som jag menat o se men inte riktigt hunnit, i knät har jag en anatomi bok och på bordet ligger pärmar och papper med allt som har med mikrobiologi att göra...du tänker smart hon e, jag tänker absolut ingenting.
För det första har dessa saker legat framme sedan igår...jag går igenom en fas där jag låtsas belönar migsjälv med att tala om för mig hur duktig jag är när jag sitter och pluggar, för det andra behöver jag inte riktigt plugga....bara så länge det verkligen ser ut som att jag gör det:)Det glädjer mig att vi fått detta undanstökat nu...

Back to basics á la agnes...Planerar på att ta en lugn dag idag då jag erkänner att jag varit duktig, men dock ska man inte glömma att om jag tvingar migsjälv att fortsätta sitta här å låtsas plugga, kommer jag ingen vart. Ett glas vin plus sällskap av vänner hade nog inte skadat tänker man...men alla är ju på den där dära mushi mushi humöret idag..pussas med deras pojkvänner, kramas och lite snuskigt.

Tittar upp från datorn en sväng mot tv:n och ser något som självklart måste handla om alla hjärtans dag. Något par sitter på en spa...båda i handdukar och mannen tittar rakt framåt då en ung tjej står bakom honom med händerna insmord i olja och börjar sakta massera hans nacke.
Det jag inte riktigt kan undvika är blicken i hans ögon som säger hans kvinna att han "är obekväm" men samtidigt önskat att hans fru inte valt med inne på rummet...
Skrattar lite lätt...tar mig upp och går mot köket, ska precis laga något gott till migsjälv, men bara synen av diskhögen får mig att vända ryggen mot och nonchalant fortsätta med att bläddra igenom dem ointressanta programmen på tv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar