söndag 14 februari 2010

Alla Hjärtans Dag...


Idag, just idag kommer det allt det...det sentimentala tjatet om kärlke, kärlek hit, kärlek dit, kärlek överallt...

Hur då kan en singel person vara ute och gå på gatan idag, hur ska denne hålla huvudet stadigt högt, le innerligt eller till och med vara sig själv utan att känna av att man är "the odd person"...Det e alla hjärtans dag folk.

Vissa bubblar, skrattar och gottar sig i att ha den som betyder mest för den, andra slickar sig säkert rent efter ett flertal uppbrott, sårade hjärtan och flera undrar säkert vad denna dag har för betydelse överhuvudtaget.
Skall man eller skall man icke visa att man är själv och inte har en sån där nära person...dem som nekar är just den som tjatar om hur viktigt det är att ha vänner och uppskatta familjen. Det är just dem som senare sitter och gråter över ett glas vin i ensamheten och tröstar sigsjälva med "aja, jag hade ju en bra dag med familjen och vänner i allafall" den person enligt mig lever i en stor förnekelse och troligtvis är en av dem som sitter och slickar sina sår i mörkret.

Jag kan inte riktigt hjälpa tänka på hur ensamt det kan kännas, men samtidigt bra. Det är en dag jag skulle velat ha någon att kela med, leka med, mysa med...men sen åt andra sidan då...ska inte alla dagar i ett förhållande vara en alla hjärtans dag??Ska inte förhållande vara lika högt uppskattad och speciell varje dag än att man drar ut på det till just alla hjärtans dag??

Han som inte kan motstå tjejer kallas för player, han som befinner sig i ett förhållande men nöjer sig inte riktigt kallas för otrogen, han som älskar en annan han kallas för bög, hon som älskar en annan hon kallas för flata, lebb eller vad det nu är...alla kallas för något!Vad då jag kallas jag som springer åt andra hållet så fort någon säger något fint, något bra eller tjatar om att det är mig han vill vara med?Vad kallas alla dem som är rädda för kärlek?Ensam?Sjuk?Skadad? eller patetisk?

Medvetenheten inom mig garanterar mig om att han som jag tillhör finns någonstans därute, han som blinkar bara åt mig är någonstans, hans som respekterar mig och älskar mig...värdesätter mitt skratt, skrattar åt mina skämt, står ut med mina berg o dal bana dagar finna där...
//Men frågan är vart ska vi båda titta för att kunna se varandra?

Alla hjärtans dag...en sentimental dagtjat om vad kärlek betyder,är egentligen ingenting annat än en dag man tar till sig att skärpa sig extra noga mest för att dölja alla fel man gjort ett tag tillbaka.
Varför blunda alla andra dagar men inte just idag?Varför gräla andra dagar men inte idag?Varför ta fram fin porslin och tända dyra ljus just idag...

..när alla andra dagar är bara dagar???Så ja..du kan förklara för mig meningen med alla hjärtans dags först efter att du förklarat för digsjälv hur och varför det kommer sig att just denna dag är en dag du ska älta på hur mycket du älskar kärleken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar