måndag 24 augusti 2009

En kommande Tenta...


Som du kanske vet har jag en tenta nu på torsdag...något jag inte starkt känner för att vara med om:(
Kommit på ett nytt plugg schema som funkar lite mer effektivt denna gången dock. Då startar min dag alltid kl åtta på morgonen(slänger i mig p-pillerna då:) så det var lättare att sätta tiden på just kl 8)Morgonen handlar om totalt koncentration med plugg i högsta hugg trotts att man bara vill tillbaka till den varma sängen. Jag brukar övertala migsjälv på mina dåliga morgonar med att om jag pluggar riktigt mycket och koncentrerar mig tills jag är färdig med morgonens plugg schema....får jag göra något extra kul på eftermiddagen:)Att lura hjärnan till något positivt:)

Kör plugget till runt elva då jag verkligen måste äta:)En rejäl frukost blir det alltid eftersom att jag könner mig så duktig. Dock vaknar syrran alltid av att jag står i köket å lagar något som väckt hennes hunger.Då får jag göra två...typiskt!Fast hon aldrig skulle lufta ett finger för att göra frukost till mig:(

Försöker förlänga frukosten till senast kl tolv. Efter det är det dags to "hit the plugg-koncentration-efter-det-får-jag-göra-något-roligt-)Denna varar till runt två...kan säga att hjärnan min är helt körd efter ett sådant pass....MEN DET FUNKAR!!!Man har ju lurat in hjärnan till att koncentrera sig rikgtigt ordentligt för att sedan under dagen kunna vara ledig!!



Jag drar oftast igång det jag kallar för paus från två-tiden till nio-tiden på kvällen:)då kör jag igen med genom gång av vad jag lärt mig under morgonen fram till elva:)Sen får jag så klart glo på Tv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar