tisdag 18 augusti 2009

Diary Of A Mad Black Woman...


Tänk att man verkligen kan lära sig så mycket från en helt alldaglig vanlig film(oki enligt mig e den topp)Men tänk på hur långt man verkligen kan komma med att bara ta sig tiden å titta på en riktigt bra film som får en att bli en helt annan person på bara månader, veckor, dagar, timmar, minuter och sekunder. Tänk att man kan reagera så starkt till en film som skapar fram en sådan stark inställning...en inställning så strak att man verkligen ger sig in på att förändra sig själv.

"Diary Of A Mad Black Woman" är en film som hjälpt mig genom mycket och lärt mig vad rätt inställning en ska ha på sigsjälv no matter what happens in life. Denna filmen fick mig att ändra så mycket på min vardag att jag idag fortfarande hyllar den så mycket att jag försöker dra med alla att glo på den så fort de kommer hem till mig.

A sad woman aint always meant to be sad. Sad is a word we often use to define women who in theire right minds fall for a boy...they often think they may end up with.
A sad woman är den som starkt kan ta sig upp genom allt det negativa och försöka trotts allt...genom tårar, svek och dåligt självförtroende....fortfarande ha kvar den lilla gnistan av hope som ska kunna finnas inom alla vi.

Vi alla har den inom oss, bara det att det kan ta sin tid för många. Det tar tid, det tar ansträngning...men det kommer.
Dagen som kommer då man klarar av att packa sitt pick å pack från ett förstörande förhållande, även om man går därifrån i tårar....är oftast dagen man tagit på sig den delen av hopet som finns kvar. Dagen en kvinna väljer att vända ryggen från sin idiot till man som inget hjärna har än att slå på en kvinna, Dagen då man vänder ryggen åt en grupp kompisar som lever "livet" som idag ser ut att vara rena rama katastrofen, Dagen man känner att man klarat av något helt enkelt....det kan vara litet...men all detta pga hopet som fanns.

We all have...just try to pull it out:)

3 kommentarer:

  1. Gud vad jag älskar den där filmen :)

    SvaraRadera
  2. denna ska jag see.. izzy har tjatat länge på mig nu!

    SvaraRadera
  3. Den film är det bästa som finns...starkt rekomenderat haha:)

    SvaraRadera