torsdag 24 september 2009

A Quite Piece Of Mind...


Hon sitter bland sina vänner, tittar på dem och analyserar som vanligt:)vad e det som de definierar som kärlek...vad e det som hon tror att de tror e äkta o ärlig kärlek???

Själv har hon nog tagit på ordet lite då o då...men aldrig kommit fram till något konkret:(Surrandet i hennes hjärna om att hon måste öppna böckerna för att plugga ignorera hon totalt....
Hon har ju trots allt, allt planerat...allt kartlagt och hon vill inget än det bästa av det bästa:(det bästa av barn, det bästa av studierna och sist men inte minst det bästa av allt....livet ska man inte gå in på:)

Hon ser på hennes starka och roliga syster som snart ska flytta till stockholm o undrar...vad e det som drar henne ditåt?killen..livet eller vad e det??
Folk runt omkring henne verkar ha allt planerat men hon ser inget vidare på deras planer...hur ska de kunna göra d. hur skall de klara av allt??
Ska man inte behöva gå igenom något drastiskt för att komma fram till dess planer eller e planerna för alla??Kan verkligen alla bara planera sitt liv titt somtätt utan att tänka sig för...finanskris, bostadsbrist och allt annat snurrar i hennes skalle...men andra planera:(hur gör de? hur klarar de d?skolan o allt som ska göras, hyran skall betalas. pojkvännen skall ha mys och föräldrar stör...vad ska man egentigen göra??

Hennes brist på livserfarenhet kan hon absolut alldrig klaga på...hon har pelnty av det och plenty it is:(Tyvärr
hennes tankesätt kring kärlek och skolan slår sig aldrig samman....då hon alltid har skolan i störtsa,första och bästa fokus:(Hennes tankar leker med henne konstant...och hennes hjärta ska man inte ens snacka om...

Varje tågresa till skolan, spårvagnsresa hemmåt sitter hom å tänker på folk...allmänheten, hur klarar de sig egentligen?vad e det hon inte vet som de vet? vad e det som gör henne så anoorlunda???vad e det som får hennes tankar att vandra så långt???

Vad är d i största hand som får allmänheten att tro att de har världen i deras handflata hela tiden??Är det verkligen det bekväma livet i sverige eller?Hur kan de gå dag in o ut i nordstan, NK och andra affärer utan att tänka på flerea andra....

Barn och vuxna dör av AIDS och alla möjliga sjukdomar alla möjliga konstigheter runt om i världen....men trots detta, tycker folk i västavärlden att de gjort tillräckligt, att det gjort sitt????Ska hon flippa...ska hon behöva reagera på att det verkligen inte är sanningen...att man kan alldrig dra den slutsatsen av att man gjort tillräckligt förräns man sett en förändring på världen, något världen ska älska...något världen skall uppskata????Är d vatten, är det el eller är det inget annat än att kunna vandra in på nordstan, NK och allat möjligt mot slutet av månanden för att leta rätt på DEN RÄTTA KLÄNNINGEN, DEN RÄTTA BLUSEN...DE DYRASTE BYXOR till NYÅRA, FÖDELSEDAG ELLER MOMRMORS BEGRAVNING????

Vad är d i i västvärlden tror att vi e??vad e det???...JO DE ÄR HELT KLAR BEKVÄMLIGHETER..socialen ligger runt hörnet ifall vi inte kan eller har pengar för hyra...socialen och andra myndigheter tar hand om osss om vi visar att vi verkligen behöver hjälpe...FRÅGAN ÄR...VAD ÄR DE ANDRA MYNDIGHETERNA TILL FÖR????

Dumpa invandrare på ett å samma ställe för att resten av den svenska befolkningen ska göra narr av oss? Eller är det rätt av oss i förorter att överreagera med att slås,bråkao sno...för att vi skall kunna synas,för att Sverige ska kunna betrakta oss som männiksorna vi e???
Svenska befolkningen är mån on deras snålhet, deras fega attityd och deras förmåga att inte lägga sig i saker o ting som de i verkliga verkligeheten skall kunna göra,....

Jag....född o uppvuxen här, men hur ska ja bete mig?hur ska jag någonsin kunna få chansen av att känna att jag tillhör, jag jat betyder....när svenska går runt o döper städer för "NEGER" när svenska tycker o trycker ner invandrare som gör dumt fasdten de egentligen inte behöver göra??

Ska jag stå på ena sida o hålla med invandrarna för att jag förstår deras reaktion...för att jag jag förstår hur de egentligen blir behandlade i Sverige?eller ska jag ställa mig på den svenska sidan...där invandrare ska uppskatta det e fått, invandrare ska vara tacksamma för att svergie tar emot dem ...invandrare ska kunna språket för att får vara en del av den sociala gruppen i samhället?????


VAD ÄR DET NI VILL HA FRÅN MIG????

//Lyssna på mig, lyssna på mina behov...och försök inte kontrollera mig....det klarar jag av själv på egen hand!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar