fredag 11 september 2009

Let Me Breath, Let Me Be...


På bara tre dagar har jag hunnit gör klart mina praktik timmar och just idag...när jag tänker på det är jag totalt "dead beat"

Allt från tåg resandet(från och till vårdcentralen) till de VÄLDIGT olika patienterna jag varit med och mött under dessa tre dagar. Jag antar att jag måste vara väldigt känslosam då jag oftast kommer på migsjälv med att bli så arg eller ledsen efter en patienten gått.Det har gått från att vara glad, ibland vilja strypa vissa patienter,sist till att vara så ledsen att jag inte riktigt vetat varför jag pluggar till sjukskörterka...för att de inte lyssnar på medicinska råd, för att de missbrukar medicin, för att de tröttnat på att försöka och ställer frågan om inte vi kan göra något åt saken, för att de e så sjuka och hjälplösa att jag velat ta deras plats för en dag så de kunde få göra det de ville,önskade och orkade. Allt från att tänka så djupt in i patientens situation att diskutionerna med distrik sköterskan varit riktigt heta:)!!!FÖR I HELVETE!!

Ikväll har jag bestämt att ha en "rom-cola" kväll med tjejerna...något vi länge velat göra:)Plus så känner jag bara att det förtjänar jag efter all praktisk och...för mindre än en minut sedan fick jag reda på att jag KLARAT av min TENTAMEN:)Yippppppiiiieee säger jag bara....för det var svårt:)

Ska nog ta och hoppa in i duschen nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar