lördag 15 maj 2010

Music Saves My Soul...


Har ni precis som jag en utväg som kommer i kontakt med er än att försöka lösa saker o ting den svåra vägen???Nämligen..MUSIK!

Musik ja, kan nog garantera att det har hjälpt mig en hel del " through some stuff" om man får säga så:) Gårdagen bestod av att att slappa hos älsklingen Kicki med busungen/världens snyggaste,bästa hund charlie och Nattis:)Mycket skratt o my som
vanlig:)

Nej nej back to the point. Det finns musik för alla tillfällen och med dessa tillfällen menar jag då dem so man minst anar att man tänker på. Det bara kommer och plötsligt får man en kuslig känsla, den känslan kan vara bra eller dåligt, soligt till och med...men man känner något

Det ligger nog i vissa texter. Dem texterna som bara slår upp öronen, ögonen på en, texter som helt från ingenmansland får känslor att bubblar, ilska att spruta sig fram, skratt som tvingar sig ur en.

Sen ska man ju inte glömma av dem texterna som verkligen rör en och leder till tårar. Dem texterna vet man inte riktigt varför dem skrivits...antagligen för att dem person vart ledsen eller i det tillståndet minst sagt. Men varför, bara varför få vissa låtar en att bara gråta som en liten barn rumpa??Det kan ju inte ha något i närheten med några endorfin utsläpp i kroppen nej nej. Detta blir svårt att övertala mig till. Har dock inga svar.

Jag vet inte om tårar rinner pga endorfinet eller att nerverna spelar spratt på en, men något är det definitivt....

//Det jag vet dock,
Är att musik får mig att känna,
Känna saker o ting,
Saker jag inte kan tala om högt,
Men Saker, känslor...

BRA KÄNSLOR. DÅLIGA KÄNSLOR. DET FÅR MIG ATT KÄNNA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar