tisdag 17 mars 2009

Diagnos "Tenta-noja" hela veckan...

Som vanligt smyger sig allt på mig!!Jag har vetat hela tiden att tentan skulle komma, jag har vetat när vi ska ha den...men trotts detta har ja inte funderat på att plugga i förväg:(Nu när jag egentligen borde ta det lugnt, sitter jag och råpluggar som bara den, vart än jag går...toa, spårvagnen, till och med i sängen:(

Sjukan har smugit sig tillbaka och jag ångrar verkligen att jag kastade fram en önskning om att vara sjuk till tentan, för nu går allt dubbelt så sakta!!

Jag försöker få in allt, jag har fått in det mesta men jag kan absoult inte säkerhetsställa om detta infot stannar kvar tills fredag....usssch!!



Koncentrationen har i fokus varit på resan jag bokade till Cabo verde, till skorna jag beställde från Nelly och till kära pojkvännen vars föräldrar kommit hem från deras Chile resa:)Nu Nu måste jag återuppta det jag fruktat hela tiden.....TENTAN!!!
Det är runt denna veckan jag skulle önska att jag hamnade under ktaegoriseringen av människor som har "dyslexi"....kanske hade jag fått mer tid( Inget illa menat mot er) men fördelarna som ligger i det skulle jag kunna ta tillvara just nu...fast jag inte är dyslektiker!!!
Termer, teorier omvårdnadsprocesser har fastnat i skallen nu och jag vet inte riktigt om jag ens kommer ihåg mitt eget namn:(Sitter på jobbet och pluggar, försöker komma ihäg en teori medans jag hjälper patienter men det går väl lite si så där när man heter Agnes!!

Är faktiskt ganska glad att vi börjar på något helt nytt efter tentan:)då är det nog ett bra tag kvar tills nästa tenta antar jag....då kan jag slappna av tills veckan innan!!!La märke till att skrivaren på jobbet inte funkar, så nu sitter jag å svär åt höger och vänster...jag som trodde att jag skulle ha det sammanfattade arbetet i handen och sitta å plugga på tåget imorn!!

Just det ja....jag slutar kl sju på morgonen och måste direkt in till stan och ta tåget till skolan:(Något jag aldrig testat men måste göra nu!!!



Wish me luck!!
//Agnes Otto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar