torsdag 29 januari 2009

Negativa Jag...


Kunskap handlar om människans förmåga och strävan efter att finna mening och förståelse i tillvaron dvs. De olika färdigheterna människan behöver för att samspela med sin omgivning och för att överleva.
Jag vet inte riktigt om det är bara jag eller många andra i min klass som inte riktigt förstår allt vi läser inom sjuksköterska programmet. Kursen heter vetenskapsteori, och jag har inget annat att säga om det än att det har hittills blivit den mest tråkigaste ämnet jag läst om! Jag förstår att kunskaps snack osv. Är viktigt och relateras oftast till sjuksköterska yrket, men finner inte direkt någon mening i att gräva i ämnet så långt som de gör… Oki fine, lets do this thingy tycker ja!

Jag är en väldigt komplicerat person, kan ibland tycka att något är bra, men sedan sitta och analysera för att enbart komma fram till något negativt om allt… Negativismen inom mig är något som aldrig kommer att förändras tyvärr L
Nu sitter jag här framför datorn och klottrar lite innan jag måste bege mig till biblioteket, för att läsa mer om den efterlängtade ämnet vårdvetenskap...

Varför, varför ,varför???

//Agnes Otto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar