torsdag 2 oktober 2008

3n Ljuvlig Plåga...

Den sentimentala pratet om kärlek och romantik har jag personligen väldigt svårt att nå fram till, förstå och tolka på det som kallas det normala sättet:( Jag anser väl att jag lever i det verkliga livet,inte i någon fantasi och tror inte på att det finns en ända äkta kärlek eller själsfrände som väntar på någon individ....för i sådana fall, hur vet man när man missat sin chans och hur vet man att den personen är den välomtalade prinsen alla småflickor har blivit matad av att de existerar och räddar deras drottning/prinssess på en vit häst och slutligen lever lyckliga i alla sina dagar??

Kärleken är en ljuvlig plåga, sammtidigt e den som en svamp som suger åt sig så mycket vatten den kan tåla som mest!När man råkar tappa denna svampen,skätter all vatten åt alla möjliga håll.Det vi aldrig vågar erkänna för oss själva är att innehållet svampen lämnar efter sig är resultate av den verkliga förhållande man klamrat sig fast på. Att svampen sög åt sig allt som var glatt och positivt i förhållandet är det ingen som vill medge...men att man slutar aldrig prata om vad svampen skvätte fram!Man slutar aldrig prata om att svampen sög åt sig så mycket positivt, men i slutändan skvätte fram inget mer än de stunderna man inte tålde varandra, dagarna man spenderade på att gräla och definitivt kvällarna man var alldeles för stolt för att säga ordet FÖRLÅT!!

Trotts allt detta fortsätter min kamp om att vilja tro på den den saken alla tar förgivet och kallar KÄRLEK!!Trotts allt detta vägrar jag tro på faktumet att min äkta kärlek kanske redan rusade förbi och ja la inte märke till det!Sammtidigt undrar jag om jag inte använder min negativitet som ett försvarsmekanism!

Varör ska jag behöva plågas av någon som skall vara så ljuvligt...varför ska jag behöva anaylsera så pass att jag inte längre kan definera ordet kärlek? Varför kan inte du erkänna för digsjälv att du oftas tar kärlek förgivet, och sedan gråter hinkar pga att slutresultatet inte visade vara så ljuvlig efterallt??

Varför är det så svårt att definera kärlek med exakta ord...

//Agnes Otto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar