måndag 6 juli 2009

Night In Mindelo...


Faktumet av att kunna gå ut här i Mindelo och ha extremt kul på enbart en kväll är garanterat det roligaste jag varit med om:)Något man inte hinner med på en kväll i Sverige:(
Häromdagen korde vi en hel-veckas festande...antagligen for att kunna testa oss själva å se hur mycket man orkar hahha...jag ska berätta att det inte riktigt gick som planerat hahhaa:)åtminstonne inte hela veckan:)For tre dagar efter låg vi som doda fiskar å ville inte ens upp ur sängen, fasten sprit-drickandet verkade inte äckla oss ett dugg dock:)

Vi körde "Ladies-Night" På "Club Caravela" som ligger vid stranden och hade som vanligt tagit en hel del drinkar timmarna innan:)Sedan blev det hem,dusch,mat och klädsel.Träffade Kellys moster som blivit vår party guide och satte oss på ett ställe for Kelly var hungrig:) Pizza blev det på något ställe(Fun´dmar) med ännu mer drinkar.

Det roliga är att när vi väl kom till clubben han jag bli nyker på en å samma gång då jag la märke till att clubben låg en våning under själva stranden och blev lite skraj:)
Kan inte direkt säga varför men jag tror faktiskt att jag bivit för gammal för att festa. Musiken var bra men otroligt högt men fick ont i öronen:(

Vi satte oss på nogot "VIP-LIKNADE" säten och njöt av kvällen. Dock satt jag och små sneglade och undrade på en ny fylla hur i all värld jag skulle unna komma ut ur stället om det skulle börja brinna eller om det blev bråk.
ärligt talat kom jag inte direkt på några smarta ideer men kan garantera att lösningarna kunde sättas till ställning om jag fick mig ett ord med en "SI-Så-DäR-NYKTER" clubchef hahaha:)



Dagen efter föjlde samma rutin och vi hamnade på samma ställe men det var konsär men Neslon Freitas( han var fulare än vad jag kom ihåg). Kan säga att jag har aldrig sätt eller lagt märke till hur vissa gör allt för att tjäna pengar här. Det var redan fullt på klubben men fortfarande kunde de inte sluta släppa in folk. Vägen till baren kunde ta upp till en halvtimme för att komma fram och när man val kom dit var man så trött och svettigt att man bara ville vända å gå hem pag kön:(:(



Lördagen gick inte så bra...för vi var helt utslagna. Film kväll blev det med kellys bror och trotts detta fortsatte jag å kely med drinkarna hahha:)
Söndagen var samma visa,men vi åkte ivag till "BAIA" och hade världens kul. Det roliga var att det fanns nästan inget vatten att bada i så jag satt helt full å facinerad å garvade åt faktumet att det var så fullt med folk men inget vatten hahaha

Kvällen hamnade vi hos någon vän till kelly där de firade en födelsedags fest( fråga mig inte vem det var... har absolut ingen aning)
Gårkvällen var en kväll att minnas:) Allt från pinsamt drickande till att vissa på festen bestämde sig för att gå ut å clubba UTAN skor och BLEV INSLAPPTA!!!!Jag skojar inte hahhahaha



Mindelo....något man inte bör missa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar