måndag 6 juli 2009

A days Routine In Mindelo Town...


Som vanligt startar allt med att man vaknar och äter frukost, glor på en hel del Portugisiska dokusåpor( som jag inte fattar ett dugg) och dagen sätts igång.
Lunch har jag alltid märkt ar vi 12-12.30 tiden har då solen ar som starkast och ingen smart person e ute å varandra:)Ganska god mat lagar hem hjälpen hos kelly..men mellan dig å mig har jag tröttnat på all fisk!!!

Stranden har blivit en hot-spot nu när nästan alla har fått lov från skolan...så det e direkt "First-Come-First-Serve" när man ska hitta ett ställe vid vattnet:(Smarta jag kom på att hellre lägger jag en hel del pengar på sol stolar och parasol än att sitta-ligga och klämmas vid 1000 olika människor med gud vet vad de snackar och tittar på:)hahah

På stranden kör man alltid en "round-about-drinking" som resulterar till att man på hemvagen e så körd att allt man ser blir roligt...så tar det mer an dubbelt så långt tid att komma hem for att man stannat, glott och skrattat åt nästan ingenting meningsfullt hahha

Duschning körs igång medans drinkar severas och planeringen för kvallen inleds...forst med att promerea runt vad man skulle kunna kalla en park men ando inte:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar