onsdag 4 november 2009

Bounce It Off...


Ute på språng kom jag på tänka på allt detta tjatet om svininfluensan, hur farlig den är för riskgrupperna, gravida och bla bla bla
Jag är en blivande sjuksköterska och borde egentligen vara bland dem som rekommenderar folk att ta den...men sanningen är att jag är nog minst lika rädda som alla andra som bara vägrar ta den. Visst ska jag vara bland som visar ett gott exempel, men vad händer egentligen??Folk som tagit den har fått biverkningar jag inte är riktigt hypad på att gå igenom...

Satt o pratade med nattis o vi har en sista chans att denna vaccinet imorgon. Vad gör jag? Ska jag ta den för att jag bryr mig om folket runt om, barnet som inte är fött och gamla som bara är för svaga för att kunna överleva detta när den slår till? Ska jag vara den som riskerar mitt liv för alla dessa folkgrupper?...Vad då får jag i slutändan??Beröm...eller kommer någon stå där för mig när min biverkningar slår till lite längre fram i framtiden...vem står då på min sida om jag nu ska vara så snäll mot allmänheten??

Visst visst...jag låter som en sådan sur kärring som bara klagar o klagar...men jag ger mig inte!!

//Jag har rejält tröttnat på oärliga människor...vad gör inte ni för att få som ni vill egentligen??Hur långt kommer era lögner att driva er framåt och hur positiva o nöjda är ni med er själva??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar