måndag 23 februari 2009

Out Rag3ous!!!

Gud, redan från första början skapade man och kvinna!!!Adam och Eva...sägs det då??En sak jag gått runt och funderat på är allt han glömde sätta på plats innan han bara la fram konceptet av att Adam och Eva skulle då göra det jag idag kallar utökningen av den mänskliga befolkningen??Varför glömde denne man något som heter känslor?Varför tänkte han inte på frestelserna som skulle påverka inte bara dem, men resten av " mankind"??Hur kunde han bara missa det??

Hjärtat är en av de känsligaste organ människan har i kroppen...Med dens olika funktioner, har man enbart tänkt på att se till att människan andas och lever!Är det människan eller Gud som skapade lidandet??Lidandet är en känsel enligt mig...varför gör det så ont när denna organ såras? Varför tänkte inte Gud på dessa konsekvenser,eller var det något människan själv skulle få klura ut???


Beyonce, Pink och Leona alla sjunger om "a broken heart"...tanken av att allt kan bara rasa i ögonblicket!Killar och tjejer idag går runt och leker med denna organ fram och tillbaka,som att den inte vore något viktigt överhuvudtaget...

Realistiskt, så är det oftas killar som utan problem har fått den äran av att kunna vända ryggen till någon man en gång älskat??Varför kan man då älska sin familj genom allt??They say "its all got to do with blood"...Är det inte samma sak när man ger sig in i ett förhållande,lägger man då inte fram hjärtat och öppnar den precis som man dagligen skulle göra mot någon i familjen?Tjejer ock killar vill och tror aldrig att de ska kunna överleva efter ett skadad hjärta... Jag vet att jag är en perfekt exempel!

Jag vill inte vara utan min familj, jag skulle inte kunna vilja andas om något hände dem eller mina närmaste vänner....varför är det så lätt att många förbiser det??Mitt hjärta är mitt....skapad av mina föräldrar och inte Gud, därför måste man nog tråkigt nog skydda den på alla sätt o vis, något Gud glömde meddela oss!!

Vad säger man när allt i hjärtat verkar vara upplöst och vad gör man när ingenting annat känns än just den sveken eller skadad skedd i hjärtat? Hur går man vidare utan att titta tillbaka...Leva i nutid skulle de flesta säga! Att leva i nutid, innebär att man ska förlåta...förlåta och gå vidare! Jag har förlåtit, men tanken av sveket finns fortfarande kvar, bara tanken av att man kan vilja någon sådan smärta existerar fortfarande...jag har förlåtit men jag kan tyvärr inte glömma det, därför blir det lättare för mig att inte utsätta mitt redan skadade hjärta för något sånt svek igen....aldrig!!


Det jag redan har plåstrat om och tagit hand om....ser jag till att aldrig låta en annan få tillgång till just den ingången....Stängt har det varit ett bra tag, halvstängd ska den alltid förbli utan något tvekan om saken!!!

//Agnes Otto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar